'Hangend in de collegebanken!' - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Windesheim 2 - WaarBenJij.nu 'Hangend in de collegebanken!' - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Windesheim 2 - WaarBenJij.nu

'Hangend in de collegebanken!'

Blijf op de hoogte en volg Windesheim

13 Mei 2014 | Zweden, Stockholm

Hallo beste lezers,

Allereerst: het weer wordt steeds beter. Daar hoeven we verder niets over te vermelden!

Vandaag begon ons schoolleven als Zweedse student echt! Om 9 uur begon onze gezonde ochtendwandeling richting het meest verre station dat er in de buurt te vinden is. Weer vijftien minuten in die o zo hard wegrijdende trein.

Aangekomen bij Södertörn University werden verwelkomd en transformeerden we in de Engelse student. Het Engels luisteren en spreken was voor een enkeling nog erg lastig. Na een lichte spraakverwarring die absoluut niet saai bleek te zijn, haha... Lukte het ons toch verstaanbaar te maken in zowel Engels, Zweeds en Nederlands. In een les esthetic learning, een begrip wat zowel beautiful als creative als energy als heel veel andere betekenissen draagt, mochten we onze dramaskills laten zien en horen! 1,2... YES! Een ware tip voor de Pabo om deze manier van lesgeven ook te integreren!

Na een voorlichting over de scholen die we morgen zullen bezoeken, zijn we goed voorbereid voor morgen.

Daarna was het tijd om cultuur te snuiven, waarbij vermeld moet worden dat dit enig oponthoud veroorzaakte door een verdwenen rolstoel, inclusief bezitter en bestuurders! Na een kort telefoontje kon het avontuur in Stockholm weer hervat worden. Een ieder vervolgde zijn eigen weg en er zijn bij thuiskomst vast tal van verhalen te vertellen!

Ondertussen is voor ons gevoel een ieder, behalve de leerkrachten die een stukje vrije tijd ook echt wel verdienen na hard werken, weer veilig op Zinkensdamm. Er worden nog wat spelletjes gespeeld, drankjes genuttigd en sterke verhalen verteld voor morgen de eerste groep om 6:50 uur (je verzint het niet!) aan het ontbijt moet verschijnen!

Welterusten alvast!