'Ontgroend door Stockholm!' - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Windesheim 2 - WaarBenJij.nu 'Ontgroend door Stockholm!' - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Windesheim 2 - WaarBenJij.nu

'Ontgroend door Stockholm!'

Blijf op de hoogte en volg Windesheim

12 Mei 2014 | Zweden, Stockholm

Ondanks dat iedereen zijn/haar best had gedaan om op tijd op Schiphol te verschijnen, liet het vervoer een aantal van ons in de steek. Gelukkig was iedereen alsnog op tijd om het vliegtuig in te stappen om naar Stockholm te vliegen.

Na twee uur vliegen, kwam vervolgens urenlang bus, trein, metro, rolstoel en benenwagen voorbij! Zinkensdamm gevonden en ingecheckt. Lang niet gek!

Maar allereerst willen we graag vermelden: dat reizen viel niet mee met alle bagage die een ieder bij zich had. Een opsomming van de moeilijkheden die we vandaag ondervonden:
- poortjes die gemaakt zijn voor personen, overduidelijk niet voor koffers.
- roltrappen waar je een voor een met koffer op moet. (Die Zweden hebben even hun geduld kunnen laten zien vandaag, waarvoor onze hartelijke dank)
- bussen die amper berekend zijn op groepen van 40 mensen met bagage.
- liften die het niet doen, zodat ook rolstoelen op roltrappen vervoerd moeten worden. (Marcel laat zien dat hij een gentleman is!)
- gillende vrouwen bij het optrekken van een metro. (Het vooruitgaan van openbaar vervoer zijn wij in Nederland niet gewend.)

Maar... Inmiddels op Zinkensdamm zit de sfeer er goed in! Er wordt gekookt door en voor een ieder die dat wil, maar er wordt ook genoeg gebruik gemaakt van de mogelijkheden in Stockholm zelf.

Nu worden er enkele gezelschapsspellen gespeeld waarbij het nodige drankje genuttigd wordt. Maar morgen zullen we natuurlijk weer fris en fruitig aan het ontbijt verschijnen waarna we de universiteit onveilig zullen maken.

Tot morgen!